Resum visita del 4 de juny, exposició JOSEP CLARÀ al seu taller.

El proppassat 4 de juny, s’efectuà, com a cloenda de les activitats del Curs 2015-2016, la visita al Museu Europeu d’Art Modern ( MEAM) que, actualment, presentava l’exposició JOSEP CLARÀ AL SEU TALLER.

 La visita tenia el caràcter de ser exclusiva per a AMPEL, atès que ens acompanyà en la visita la comissària de l’exposició, la doctora en història de l’Art Cristina Rodríguez.

 El Museu és un palau dels característics del carrer Montcada amb el gran portal que dóna a un pati obert d’on arrenca l’escala. És l’antic Palau del mercader Gomis, que el 1792, construí. Quan es projectà el carrer Princesa, que connectà La Rambla i el Parc de la Ciutadella, l’edifici va quedar dividit en dos. Va també tenir, amb el temps,  la funció d’allotjar habitatges.

El 2006 va ser adquirit per la Fundació de les Arts i els Artistes i s’inicià –tal com ens explicava Cristina Rodríguez- la remodelació dirigida per l’arquitecte José Manuel Infiesta i la remodelació total fou portada a terme conjuntament amb l’arquitecte Jordi Garcés, autor d’altres intervencions en edificis propers i antics palaus com el Museu Picasso. Com a MEAM s’inaugurà el 2011.

L’exposició va ser un gaudi per a tots els qui poguérem seguir atentament les explicacions i el sentit de presentació de les obres; la majoria eren guixos, però també hi havia alguna obra en bronze, en pedra i en marbre.

 Josep Clarà originari d’Olot tingué com a primers mestres artistes olotins com Josep Berga i Boix a qui dedicà, molt jovenet, un autoretrat; després per no ser allistat, Clarà amb el seu germà, Joan, es traslladà a Tolosa de Llenguadoc i, d’allà, passà a París on la carrera de Josep Clarà inicià un camí ascendent en contacte amb d’altres artistes internacionals, com Rodin, o Arístides Maillol; passà per una etapa simbolista, per després prendre amb personalitat el corrent mediterranista en el que l’adopció de l’esperit clàssic el portaren a saber interpretar i fer “parlar” els materials. Fet aquest que poguerem copsar al veure detingudament algunes de les obres que presentava l’exposició.  Aquesta és clou amb una obra en pedra que encara als seus vuitanta anys Clarà anà treballant amb execució ferma.

En definitiva, una exposició que al trobar-se bona part del contingut al Museu d’Olot i al MNAC , posava en evidència la personalitat i la vàlua indiscutible de Josep Clarà; un dels principals representants del Noucentisme.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *